Skip to content

כמה עולה גשר בשיניים ומה זה יישור שיניים שקוף

אפשר לשאול כמה עולה גשר בשיניים, אבל חשוב תמיד להבין את ההליך לעומקו. את הסיבות ליישור השיניים ואת השיטות. בעבר היינו משתמשים רק בגשר לשיניים, היום אנו ממשיכים להשתמש בשיטה זו אך יש גם פתרונות אחרים של יישור שיניים שקוף. 

במאמר זה לא נדבר על יישור שינים שקוף, אך אנו ממליצים לכם לקבוע פגישת ייעוץ עם רופא שיניים. שם הוא יוכל לבחון את מצב השיניים, להסביר על השיטות ולתת לכם המלצות. וכמובן, תוכלו גם לשאול אותו כמה עולה גשר בשיניים או כל שאלה אחרת שיש לכם בנושא.

יישור שיניים שקוף

גשר בשיניים

כולנו רוצים חיוך יפה עם שיניים ישרות. חיוך יפה לא רק משפר את המראה שלנו אלא גם ממלא תפקיד משמעותי בביטחון הכללי ובהערכה העצמית שלנו. מעטים הם האנשים שיש להן שיניים ישרות באופן טבעי. אנשים זקוקים לטיפולי יישור שיניים בשביל להגיע למראה שעליו הם חולמים.  העניין האסתטיקה, והשלכותיו על הביטחון העצמי שלנו חשוב מאוד. אך זכרו כי יש לכך צדדים נוספים הקשורים לבריאות השיניים ותפקוד הפה.

בעיות של שיניים עקומות, צפופות וכו‘, יוצרות בעיות שונות בבריאות הפה. הדבר מקשה על ניקוי השיניים, ולכן המטופלים צפויים לסבול מסיכון מוגבר לעששת, מחלות חנייכיים, ובלאי שיניים לא אחיד. כמו כן הבעיות עשויות לפגוע גם ביכולת הלעיסה, הדיבור ומפרק הלסת. כך שלא יהיה לכם ספק, מדובר בנושא שהוא הרבה יותר מנושא אסתטי.

כמה עולה גשר בשיניים

משך הטיפול עלול להשתנות ממטופל למטופל, זאת מכיוון שלכל אחד יש צרכים טיפוליים אחרים. האורתודנט הוא זה אשר יתכנן את הטיפול ויקבע כמה זמן הוא יימשך.

בניגוד ליישור שיניים שקוף, מדובר כאן על סמכים מתכת המודבקים לשיניים, וביניהם חוטים מנירוסטה. ישנם גם פתרונות דיסקרטיים יותר הכוללים סמכים מקרמיקה, והם בצבע השן. כך שהם פחות נראים. אם אתם באמת רוצים פתרון דיסקרטי, אז לא תהיה ברירה אלא לעשות יישור שיניים שקוף. זהו טיפול יעיל באותה המידה, אך יקר יותר.

בכל טיפול יישור שיניים ישנה תחושה של אי נוחות, בעיקר בהתחלה. בסופו של דבר מתרגלים לאי הנוחות, האכילה והדיבור. אך יש לציין כי מבחינת הנוחות נראה כי דווקא ליישור שינים שקוף יש יתרונות.

כמה עולה גשר בשיניים

שמירה על היגיינת הפה 

היגיינת הפה: שמירה על היגיינת פה מצוינת היא חיונית במהלך טיפול אורתודונטי. הפלטה יוצרות פינות וחריצים נוספים שבהם חלקיקי מזון יכולים להילכד, מה שמגביר את הסיכון להצטברות רובד ועששת. צחצוח רגיל, שימוש בחוט דנטלי ושימוש במברשות בין שיניים או בחוט דנטלי מים חיוניים לשמירה על ניקיון השיניים והפלטה.

מזונות מסוימים עלולים לפגוע בפלטה או להאריך את זמן הטיפול. יש להימנע ממזונות דביקים, קשים או לעיסים, מכיוון שהם עלולים לעקור את הסוגריים או לכופף חוטים. רצוי להגביל חטיפים ומשקאות ממותקים כדי למנוע עששת ושחיקת אמייל.

לאחר סיום הטיפול הפעיל בגשר, מגיע שלב השמירה. זה כרוך בלבישה של מקבעים כדי לעזור לשמור על עמדות השיניים החדשות ולמנוע את חזרתן למצב המקורי.

לסיכום, גשר לשיניים מציע יתרונות רבים, כולל אסתטיקה משופרת, בריאות הפה ותפקוד הלסת. משך הטיפול משתנה אך בדרך כלל נע בין שנה לשלוש שנים. חשוב להבין את סוגי הפלטה השונים, אי נוחות פוטנציאלית, נוהלי היגיינת הפה, שיקולים תזונתיים והצורך בשמירה לאחר הטיפול.

אם יש לכם שאלות נוספות ותרצו לדעת איזה טיפול מתאים עבורכם. כדאי לפנות לייעוץ אישי אצל רופא השיניים. ולגבי השאלה כמה עולה גשר בשיניים – מדובר במחיר של כ 16 אלף שקל (למעלה ולמטה).